17 Eylül 2012 Pazartesi

[Anlatı] Şeytan: Otobiyografi - Yehuda Berg

"Yehuda Berg'e anlatıldığı şekliyle Şeytanın Otobiyografisi" diye yazıyor kitabın üzerinde. Şeytan gelip karşınızda bağdaş kurup sırlarını açıklıyor gibi. Bazı yerlerini hızla geçmiş olsam da, bazı bölümleriyle farkındalık yaratan bir kitap...
"Ben sizin rakibinizim ve bu da hikayem.
Ben, kendi varlığım da dahil olmak üzere her şeyden şüphelenmenizi sağlayan içinizdeki sesim. 
Ben depresyonum, öfkeyim, kıskançlığım, endişeyim, korkuyum, kendinizle gururlanmanız ve bencilliğinizim.
İhtiyaç duymaya ve hayal kırıklığına, olumsuzluğa ve alaycılığa duyduğunuz bağımlılığım."

**
"Sizi adil bir şekilde uyardığımı unutmayın. Sınavlar devam ediyor. [...] Bu sınav, ruhunuzu tamamen teslim etmenizi talep eder. Bu, sanki benim sizden isteyeceğim bir şeye benziyor, değil mi? Ruhunuzu bana verin. Aslında hiç de öyle değil, bu dini bir ayin de değil. Bu, sizin, hayatınızı geri almanız demek. Klasik bir paradoks. Her şeyi oluruna bırakın ve bunun karşılığında tüm kontrolü elinize almış olun."

**
"Her karanlık dönemde bir çıkış olduğunu bilmek Tanrı'nın doğasıyla aynı çizgide olmaktır. Tanrı olmak için her durumun kalıcı olmadığını görmeli ve her anın içinde yer alan 'onarılabilirliği' içselleştirmelisiniz."

**
"Heyecan yaratmayı severim. Bu şekilde çalışırım. Şef ben olduğumda mutfağın çok ısınacağına bahse girebilirsiniz. Vuruşları bana bırakırsanız, özel kıskançlık, yargı ve haset tariflerimi enjekte edeceğime emin olabilirsiniz. Ancak sadece bununla da kalmam. Sizi, kendinizi yargılama ve sabote etmeye teşvik etme konusunda çok daha etkiliyimdir! Öyleyse sınavınız, başınızı belaya sokmadan önce beni durdurmak."

**
“Havlu atmanız gerekiyor gibi hissettiğiniz zamanlarda kendinize ‘Ne kaçırıyorum? Burada görmeyi beceremediğim iyilik nedir?’ diye sorun. Pes etmek istediğinizi hissettiğinizde, önünüzde duran ilahi fırsatı kaçırdığınızı size garanti edebilirim.”

**
“Yaratıcıya daha fazlasını isteme, daha fazlasını bekleme, daha fazla arzu sahibi olma isteğinizi belirtebilirsiniz. [...] Tanrının sizinle çalışmaya son derece istekli olduğunu unutuyorsunuz. Tanrı amacınızı güçlendirmek ve arzunuzu beslemek için deneyim ve mücadeleler gönderir. İşte tam bu nedenle Tanrı bana sizi sınama görevini vermiştir. Arzunuzu görmezden gelip daha fazlasını istemeyi reddederseniz bana reddedemeyeceğim bir davetiye göndermiş olursunuz.”

**
"Dini kurumu açıkça bozdum. Ve tabi dünya dinlerinden herhangi birini izleyen her birinizi de bozdum. Kurumu suçlayarak dağıldınız. Dini kurumlar, diğer dinleri suçlayarak dağıldılar. Herkes etrafta birbirini suçlayarak dolaşıyor. Bu arada ben, bana hazırladığınız tüm bu şahane yemeklerle kendime ziyafet çekiyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder